TANDEM FLIGHTS

Let your dreams become a reality. Experience flying under the guidance of top Slovenian pilots.

"The air up there in the clouds is very pure and fine, bracing and delicious. And why shouldn't it be? - It is the same the angels breathe." ~ Mark Twain

Weather forecast was really good, so at the beginning I was actually thinking about going cross country, rather than participate in the race. Anyway, I had been convinced, that I should race instead. When race started, I was actually a bit behind leading group, so I had a good overall view over situation, although unintentionaly, and I had a problem, deciding what should I do because leding group had separated. Before race started, we was talkink on the takeoff, that it should (or could) be better to transit on the next ridg, climb as high as possible, touch the turn point, go bact to the same ridge and climb again.

ED16CC2F 2E96 4B54 9B49 EE60BFEEE8C7

Po včerajšnji ekskurziji na Grossglockner nas danes preseneti pokrit dan z nekaj severnega vetra. Napoved je dejansko držala, zato smo zamaknili štart v pričakovanju boljših pogojev. To se ni ravno izkazalo, saj je ob prihodu na štart pokritost še kar vztrajala. Vseeno so Nemci sestavili provizorij task, ki je bil sprva kar dvomljiv. Tip dirke je tokrat bil Elapse time. To pomeni, da imaš uro vzleta in maksimalni čas štarta. Tako se vsak pilot sam odloči, kdaj bo šel v zrak in kdaj štartal task. Zaradi pokritosti so poslali v zrak "sondo", ki je pokazala, da so pogoji presenetljivo "dobri". Kmalu pa so ponovno zamaknili štart zaradi kratkotrajnih neviht v ozadju. Po napovedi se je popoldne začelo jasniti, kar je bil znak, da se obeta taktična tekma. Zaradi čakanja na pogoje je bilo nekaj napetosti, ali task bo ali ne. Na hitro naredijo zadnje korekcije taska, povečajo določene cilindre in postavijo čas. Že med našim brifingom je bilo jasno, da so takšni tipi tekem odločilni. 

Ko se je štart odprl, kot vedno, nisem šel v zrak med prvimi. Razna "opravila", na izi. Glede vremena je bilo malo pokrito, tako, da ni vse delalo. Po štartu ne dobim stebra takoj, kar nekaj praskam okoli in postajam že počasi živčen. 15min pred odprtjem štarta v zraku sem bil še v precej slabem položaju, nakar se po tem končno poberem do baze in sem 5min pred odprtjem v zelo dobrem položaju, skupaj z Ambrožom.

Next week a great competition will be held in Austria, Greifenburg: DHV Junior Challenge. The main goal of the competition is to educate the youngsters and teach them how to race properly and have fun by doing it. To make this sport and the competition itself accessible for students, the entry fee is at its minimum - 20 eur only for a five day competition. Previous years the competition was meant for German and Austrian pilots only. This year Slovenia is included! To show the support of this nice and generally good way of promoting competition paragliding we announce the following: The best (overall ranking) Slovenian pilot from the Junior challenge in Greifenburg will be offered to join two top Slovenian competition pilots Jurij Vidic and Marko Novak on their trip to German&Austrian nationals in Abtenau (http://www.livetrack24.com/events/Staats16/de) from 26-29th of May. We will cover all driving costs, a bed to sleep in our camper, food and get you in the shuttle to the takeoff. We wish you good luck and most importantly: good weather!
-------

Photo credit: Xevi Bonet

 

Vabimo vas na drugo predavanje! Timotej Majdič in Mitja Šuštar (a.k.a. Micko Pidalc) bosta predstavila svoj jadralno-padalski dopust na južnem polu Zemlje - Avstraliji.

Predavanje o jadralno-padalskem dopustu "Made in Australia" bo na sporedu v soboto 12.03 ob 19:30 uri, v baru Hiše mladih v Ajdovščini!

"S Timom sva v Avstraliji. Zares čudna dežela! Že ko stopiš iz avijona začutiš visoko temperaturo, kar je tu normalno za ta letni čas, ne pa za dva evropejčka ki padeta iz zime v trope. Vsi se vozijo po napačni strani in sedijo na sopotnikovih sedežih. Da ne govorim o velikih zajcih, ki skačejo po dveh nogah in papigah, ki težijo že zgodaj zjutraj."

 

 

DSC01418 1280x719Današnja 128 km disciplina se je zaradi odmaknjenega štartnega pilona, ki je bil na drugi strani doline (oddaljena cca 13 km) začela praktično že od samega vzleta. Midva z Tilnom sva se zato že prav hitro odpravila v dolgo čakalno vrsto medtem, ko je Marly kot ponavadi športno pomagal raztegovati padala svojim tekmecem. Ta njegova uslužnost ga je kasneje stala dragocenega časa, saj je štartni pilon obrnil z 15 min zamudo.

JostStartAmong all the paragliding expeditions I have been on, I had never travelled alone before. And as famous saying Slovenian says: »there's a first time for everything« - I was in the land of the rising sun left alone. The concern has been completely in vain. Japan is truly a remarkable country, which awakens a sense of familiarity in me and that is how I felt in the air too :)

DSC00884 1024x575No to prekletstvo dobrega trening dneva niti ni tako hudo. Večerna nevihta je osvežila navlažila ozračje, zato se zbudimo v rahlo megleno jutro. Ko se sonce vzpenja po horizontu se naredi prav lep dan, le višina baze je malce problematična. In tako je ostalo kar nekaj časa. Pred vzletiščem se delajo oblaki z bazo pod nami, pogled na sever pa izgleda fantastično. Za preskok na severno dolino vseeno potrebujemo malo relative, zato določijo kratek task (44km) v okolici Agerja.

DSC00837 1024x512DA, prekletstvo dobrega trening dneva drži! No vsaj v osnovi, saj so nam danes v poznem popoldnevu napovedali prihod hladne fronte in s tem seveda nevihte. Kljub temu imamo za dovolj časa za kvalitetno dirko, ki so jo danes nategnili na 62 km in zelo sliči na tisto iz trening dneva, tako da nekih pretiranih ugibanj ni.

DSC00827 1024x575Četrta runda svetovnega pokala se nadaljuje v malem mestecu Ager, ki je od Barcelone oddaljen slabih 200km. Tokrat na žalost ne morem veliko govoriti o ekipi, saj sem edini slovenski borec na tekmi, se pa zato v hotelu pridružim japonskim samurajem.

IMG 5082 1024x768Z današnjo dirko smo verjetno zaključili s PWC tednom v Švici. Moram priznati, da pred pričetkom dirke nihče ni pričakoval, da bomo leteli 6 dni zaporedoma, če štejemo še trening dan. Leteli pa lahko napišemo z velikimi črkami, ker smo imeli res hudo dobre razmere, zanimivo in dirkaško letenje in kar je najpomembnejše, tudi varno, saj razen ene poškodbe noge ni bilo drugih poškodb.

IMG 5081 1024x768Včerajšnji nauk je obrodil sadove, saj sem dirko zaključil na odličnem tretjem mestu, s tem da sem celotno dirko letel med vodilnimi. Pa gremo lepo od začetka.

Ker je napoved super, nam zastavijo 103 km disciplino predvsem po gorah na južni strani doline. Pred startom smo morali prav vsi tekmovalci opraviti tudi obvezno tehtanje, kjer so preverjali, ali kdo leti z več kot 33 kg opreme. Menda ga ni bilo junaka :)

IMG 5125 1024x768 Zjutraj se prebudimo v prelepo jutro, a tokrat za spremembo ni nobene naglice. Ker je za 11. uro še vedno napovedana baza pod startom, se odpravimo na gondolo šele ob 10-ih. Kot pričakovano, smo ob prihodu na start še vedno v bazi, tako da imamo še nekaj časa za klepet in kavico v baru Nevada, kjer imajo za padalce 'spešl price' – 1 CHF. Bojana ima pa še dodatnih 50 % popusta, sam še vedno ne vem zakaj :)

Tomaž ToplakDanes 4 v cilju minuto/dve za prvimi. Pomoje sem zlezel skupno eno mesto visje. Nastartu grdo padu, strgu stabilo, narobe obrnu eno gurtno, pocu screen od instrumenta in bil na 4.800 brez jakne. Hahaha.

To bi bil povzetek. Organizator sestavi 60km task, koncno malo vec. Ko odstartam v drugo se je spet tezko pobrat in bolj napamet obrnem marker, ker ravno tisti del screena ne dela. Vidim samo stevilke spodaj in en delcek puscice za optimalno pot. Ker je daljsa disciplina se odlocim in po prvi tocki navrtim dokoder je slo, kar se izkaze za pravilno saj polovim vodilne tri in sem nekaj casa drugi/tretji.

Sergey Chepelev Brez pričakovanj za letenje, zjutraj leno vstanemo, ko je sonce že visoko na obzorju 23h dolgega dneva. Smo v hotelu, po Markotovih analizah 11,5 km oddaljeni od polja, kjer danes postavijo 3 vitle, za nekaj več kot 45 tekmovalcev, v glavnem Rusov. Ko nas odlocna Irinca dostavi v improvizirani kamp na jasi gozdicka ob startnem polju, še kar ne verjamemo, da bomo danes res leteli, saj kar fino vlece veter, čeprav bazice na ca.1.500 m lepo zgledajo. Teren je na ca 140 m. Kljub pa kapljicam organizator sestavi efektivnih 21 km dolgo disciplino v smeri vetra. Ker smo vitle žrebali dobimo Marko, Jošt in jaz isti vitel, št. 3, Jurij pa št.1 in še prvi mora startati, saj zgleda, da pri Rusih ni heca. Red je red, žreb je žreb in tako tudi poštartamo.

Slo Paragliding Team se med 2. in 6. aprilom odpravlja v Bassano del Grappa - Italija, ki je znan po fantastičnem letalnem terenu in tekmovanjih na najvišjem nivoju v JP in JZ. Poleg tega pa je znan tudi po enem izmed tradicionalno najstarejših sejmov (http://www.trofeomontegrappa.it).
V želji, da razširimo naše vrste smo se pri odločili, da povabimo mladega (ni nujno po letih/stažu), perspektivnega pilota-ko, da se nam pridruži. Tako bo ob mentorstvu naših izkušenih članov izkusil tisto pravo tekmovalno letenje, se ob tem kaj novega naučil in videl tudi tisto drugo (zabavno) plat tekmovalne scene.
Povabljencu-ki bomo pokrili stroške potovanja, nočitev z zajtrkom in vstopnino na sejem!

Vse zainteresirane prosimo, da se javijo na This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. s kratkim opisom izkušenj in svoje letalne opreme. Prijave sprejemamo do vključno 28. marca 2015.
Izbranca bomo obvestili pisno ali po telefonu do 29. marca 2015!

VABLJENI!

ErzoResnici na ljubo je treba povedati, da je obstajal tudi četrti dan, ki pa ga Slovenceljni nismo štartali, saj se je dan iz oblačnega in koprenastega dopoldneva z veeeeliko vetra v 15 minutah razvil v lepo cumulusno nebo z nekaterimi oblaki razraščenimi preko meje in smo se odločili, da nam ni treba. Edini ki so povlekli: dva domača in Amer so curnili. Le eden do max 30 km. Popoldne se je veter ustavil, neviht pa ni bilo, vsaj meni pa je bilo kar slabo, ker nismo leteli, ko sem z bazena zijal gor v oblake.

PWCATudi danes smo na Superfinalu PWC bili pridni :)

80 km disciplina ravninskega letenja nam je povzročila nemalo težav. Zaradi slabe overall pozicije sem bil primoran poleteti pred odprtjem štarta na tleh. Ker sem moral pohiteti je ˝pomagačem˝ uspelo raztrgati tudi eno tanjšo vrvice komande. Nič ne de, bomo že si rečem in poženem v zrak. Časa za vozlanje namreč ni bilo več. Zaradi iskrene izpovedi Felix-a Rodrigez-a je štartni pilon minil precej mirno. Veliko pilotov je namreč upoštevalo njegovo modrost, da z agresivnim pobiranjem ne bodo zmagali dirke. Torej korak v plus v primerjavi s prejšnjimi dvemi dirkami! 

Tudi današnji task ni minil brez zapleta.Organizator nas brezglavo odpelje na zgornji štart, kjer nas pričaka hrbtni severni veter. Ne preostane drugega kot, da srečo poskusimo še na spodnjem štartu. Ob prihodu na spodnji štart tandemi že veselo jadrajo, tudi zrak izgleda bolj ˝čist˝ kot včeraj. Kljub temu je bilo opaziti še vedno močno inverzijo do višine 1000 m (višina planote za zgornjim štartom).

This report is actually a sum of the last few days. On wednesday the task was cancelled due to strong south winds. There were quite a lot of complaints to this decision, especially from the pilots who where high and not in the leading gaggle. On Thursday the day was cancelled already in the morning, again because of the southern wind - so we finally got a day off when we could relax or do some sports!

Todays task was set 22km towards NE on the plato of Kopaonik and after the turnpoint on the other side we had 65km towards ESE on the flats with small hills. The goal was in village Žitoradja which is supposedly the birth place of famous serbian singer Ceca and former Minister of internal affairs :)

Traditional phrase ˝Dosta je bilo zajebancije!˝ makes today Slovenian day. It looks like that at least three of Slovenian pilots finished race in top ten. Hopefully we will have now more flying and less beraucracy with rules until to the end of this European Championship! Keep fingers crossed for us! :)

Better weather is finally here and with it also the first real competition day after one week on Kopaonik. Today, the organisers sent us to the north faced take off Kokorovac, where wind-dummies had huge problems to gain some height. Because of that, we waited quite long on the take off, if you ask me, too long. At first the task was 76 km long, but after waiting so long and due to some high clouds, the organisers shortened it to 60 km.  

The following letter shows our view on improvements of competitive paragliding that we had send to the officials of the European Championship:

Dear Team Leaders, Meet Director and FAI representatives

Regarding all current mess and confusion of CESS and altitude arrival, etc. 
In our opinion this are the main problems:

Finally, after all improvisations, Slovenian Paragliding team solved all the problems with missing rescues. Big thanks to our Slovenian friends which helped us! So it was time, to start more seriously. We did short meeting in combination with traditional Serbian dinner (˝roštilj˝). Mainly we were talking about team organisation, things like who will and when will monitored organiser briefings, which pilots will be counted for national team scoring, etc. Bearucracy - we, paragliding pilots don´t like it at all! :) Today we were going on the take off, even that was more or less obviously that we will not fly. After cancelled task all team takes some rest, because European Champinship will started at the end of this week with great flyable weather!

Cheers, Jošt

Foto: Tilen CeglarEuropean paragliding championship is held in beatufil mountain resort Kopaonik in Serbia. 150 pilots will compete for the tital of European Champion in individual and team clasification. Slovenian paragliding team send their best pilots who are all ranked amongs top 100 on FAI list. It is also the biggest team ever on FAI cat. 1 Championships for Slovenia. The team are Jurij Vidic, Jože Molek, Dušan Orož, Jože Molek, Primož Suša, Jošt Napret, Bojan Gaberšek and Tilen Ceglar. A week befor Euro's we had Slovenian national Championship on the same place. Although we had just one task, the Slovenian Champions had become Primož Suša for the third time in a row. Vice champion is Tilen Ceglar and third was a legend of Slovenian paragliding scene - Marko Novak. 

Link:

http://airtribune.com/euro2014

Photo: Volo Libero FriuliPrekletsvo se vrača...
Danes vreme izgleda nekoliko bolje, dopoldne celo stabilno. Preseneča me da so Angleži tako zelo zagnani za zgodaj it v zrak (nevem če mogoče zaradi njihove ure?). Danes nas na 60 km dolgo disciplino, pretežno po ravnini pošljejo že ob 12.00!

Po 11 urah spanja drugi dan zapored sem komaj spet OK za kakšno resno letenje. Hvala bogu tudi danes prevoz na štart ˝štima˝, tako smo že ob 10 uri nad Gemono. Napovedane so plohe, zato sestavijo hiter task 79km, ki je znašal 45,8 km optimizirane razdalje. V zraku se dirka prične ob 12.20, kar povzroča precejšnje preglavice pri prečkanju ravnine na skranjo zahodno stran Gemone. K sreči sem se na štartu uspem postaviti med višje, tako, da sem lažje kontroliral dogajanje pod in pred mano.

Slo Paragliding Team nadaljuje z akcijo. Po prihodu iz Francije ni bilo časa za počitek. Prepakiram stvari v Ljubljani, pod tuš in poln gas v Gemono na British Open. Tokrat prvič sam na tekmo in moram rečt, da sploh ni slabo :)

Letošnje zimske razmere so za jadralne padalce bile večinoma neugodne. Temu je kljubovalo obilo padavin, predvsem na primorskem, kjer se pozimi ponavadi zelo dobro leti. Kljub generalno slabi zimski sezoni nam je narava naklonila nekaj letalnih dni, ki smo jih znali dodobra izkoristiti.

lzs

  

 

   FS

highadventure