TANDEMSKI POLETI

Naj se uresničijo vaše sanje. Poletite v tandemu z najboljšimi piloti v Sloveniji.

"The air up there in the clouds is very pure and fine, bracing and delicious. And why shouldn't it be? - It is the same the angels breathe." ~ Mark Twain

Po novem letu sem končno dočakal tudi svojega novega Enzo3. Enzo2 je bil kul in na prvi pogled ne kaj dosti slabši od Enzo3, vendar se je na tekmovanjih najvišjega nivoja pokazalo, da izgublja pri glajdu na gasu v veter in da slabše pobira raztrgana dviganja. Z malo sreče z vremenom mi je uspelo pred dirko naleteti 20ur in sem se tako počutil dobro uletenega, hkrati pa željnega letenja in tekmovanja. 

Ker nam je vreme že 2x ponagajalo je bila tradicionalno prva FAI dirka v koledarskem letu na severni polobli prestavljena v mesec april.

Tako v četrtek takoj po službi na hitro zmečem stvari v avtodom, v Slovenj Gradcu poberem še prijatelja Boštjana in že ga pičiva proti Primorski. Vreme je slabo, dežuje kot iz škafa. Plan je bil, da se sparkirava v kamp, ampak je bil tako razmočen, da sva se skoraj pogreznila v blato, ko sem zapeljal na parcelo v kampu. Tako se prvi večer prestaviva na pristanek pod Lijakom, kjer opraviva registracijo in nazdraviva z Gašperjem in Kristjanom, ki opravljata registracije tekmovalcev.
Noč je hladna, dežuje zjutraj do 5ih. Zbudima se v oblačno jutro, na pristanku je pravo malo jezero od vsega tega deževja. Ne izgleda prav nič obetavno za prvi tekmovalni dan. Ampak po napovedi bi se naj okoli 11.ure pokazal sonček in točno tako je bilo. Kakor so se razpihali oblaki, se je naredil lep dan, in kmalu smo šli na start, kjer je smo opravili safety briefing, fantje pa so vmes pripravili zanimiv 64km task, ki se prične ob 15:30 v zraku. Kar pozna ura, ampak vreme izgleda vrhunsko. Dokaj hitro se spravim v zrak, in sem čez nekaj minut že pod bazo.

Časa je še dovolj, cca 25min do odprtja štarta, zato se začnem zaradi močnega JZ vetra pomikati na drugo stran štartnega cilindra, v upanju, da sem na privetrni strani ko bo treba štartati. Plan se ne izide, saj so dviganja preveč šibka in raztrgana na ravnini) in sem ob odprtju štarta neugodnih 400-500m pod vodilnimi. Vseeno imam dovolj višine za štart in se poženem proti Škabrijelu, ki ni predstavljal težav in se vrnem proti Lijaku, ki ga priključim malo pod startom. Tukaj se je poznala razlika tistih nekaj 100m iz štarta, saj so vodilni lahko potegnili naprej proti zmajarski rampi, jaz pa sem izgubil nekaj trenutkov, da se poberem na varno višino za napredovanje po grebenu. Na zmajarski rampi ujamem drugo skupino in skupaj povrtimo do baze, od tam pa krenemo južno od Čavna do obratne. Pod mano se pripeljeta Orož in Durogati, jaz pa imam še 2km do točke (torej sem 4km za njima po vsega nekaj kilometrih dirke). Šit, no ja, vsaj višino imam dobro in vredu mi pelje moja špura. Obrnem obratno in v primerjavi z drugo grupo, ki se vrne na greben, sam nadaljujem pomaknjen bolj ven proti ravnini, pod kumulusi, kar se pokaže za odlično odločitev, saj nadaljujem z 80% gasom in pridobivam na višini, ter se otresem druge skupine. Prva skupina je sedaj kakšna 2km pred mano, malo pred Lijakom, vsi pa gremo na obratno ki je nad vasjo Ravnica. Pri Lijaku pa se je bilo potrebno odločiti kam naprej - ali po levi strani preko Danijela in Škabrijela in do cerkvice na Sveti Gori ali pa zadaj, kjer je teren višji in se je težavneje pobrati. Sam se odločim potegniti desno, torej bolj direkt proti Ravnici, večina pa levo mimo Škabrijela. Od leve skupine uspe dobro odleteti ta del samo Bojanu Gaberšku, medtem ko jih večina odpade ali celo scuri na tem področju. Sam imam družbo enega Boomeranga11, Orož pa se pelje spredaj cca 1km. Vmes naredim 2 do 3 zavoje v nekem pod-povprečnem dviganju, da malo popravim višino in tako brez težav obrnem Ravnico in se vračam na Lijak. Pot nazaj ne predstavlja težav in kmalu sem izven planote. Na vogalu, južno od Lijaka vidim Durogatija in Oroža, kako sta kakšnih 400m nad mano in vrtita do baze, saj je potrebno sedaj kreniti na ravnino, kjer ob vseh tej vlagi in vetru ni bilo za pričakovati nekih pametnih dviganj. Sam dobim odlično dviganje, okoli 4.5m/s, in s tem tudi manjši zanos kot vodilna nad menoj. Tako krenem iz dviganja kakšnih 50m pod in 100m za njima in glede na to, da imam spodaj manj vetra, ju ujamem in prehitim. Na ravnini malo pred obratno v bližini avtoceste najdem neko šibko raztrgano dviganje, mogoče 1.5m/s, naredim par zavojev in grem naprej v veter proti točki. Jo obrnem in naslednja točka je spet na ravni, le 1.5km oddaljena in potujem z vetrom. Dušan in Durogati sta malo za menoj, ampak sta zgleda bolje pobrala tisto raztrganino in sta kakšnih 100m višje. Ko pridemo do točke, imam le še kakšnih 850m in se odločim vrniti k hribom, medtem ko onadva napredujeta po ravnini, kjer je bilo videti prelepe kumuluse. Pred hribi dobim neko bolj švoh dviganje, vendar moram popraviti višino, saj je ni več na pretek. Na srečo me veter odnaša v pravi smeri in kmalu se lahko pomaknem proti "Sekretu" na Čavnu, kjer poberem skoraj do baze in je to tudi zadnje kroženje zame ta dan, saj imam ob tem vetru in izobilni termiki enostaven dolet do Nanosa in v cilj pri Anji. Ko glajdam z 80% gasa preko Čavna iščem v daljavi pred seboj Oroža in Durogatija, ampak ju ne najdem. Šele ko proti koncu Čavna pogledam dol na ravnino, ju vidim kakšnih 200m na terenom, v težavah. Torej sem v vodstvu. Hitro nadaljujem in preskočim na Kovk, ko vidim kako se mi en moder Boomerang11 pripelje pod mano kakšnih 200m in se mi konkretno oddaljuje ven proti ravnini pod kumulus. Sam nadaljujem po grebenu skoraj do starta na Kovku in tam z 1300m potegnem proti Nanosu, ves čas na 80% gasu. Na Nanosu se z Boomom spet srečava in ker je na trenutke orenk turbulentno, ostajam samo na 80% gasu, Boom11 pa me pusti zadaj kot za šalo. Ko pridem nazaj iz Nanosa grem tudi sam na 100% gas, saj imam kakšnih 500m za sabo Moleka. Boom11 me v zadnjih 8km nabije za 2km in cca 2.5minuti. V cilj pridem kot drugi, vendar konec dneva me Molek zaradi leadingov potisne na 3.mesto. V cilju je videti mnogo zadovoljnih obrazov. Super dan!

Drugi dan zjutraj se čuti konkretna otoplitev, zamenjal se je zrak. Ker je popoldne napovedano jačanje vetra iz V-JV smeri, gremo čimprej na štart, kjer se določi 53km disciplina. Kumulusov ni, pri tleh je videti inverzijo. Po vzletu razmišljam, da bi se spet pomaknil bolj v veter in poizkusil
v bližini Čavna prebiti inverzijo, ki je zadrževala tekmovalce pod 1200m. Žal proti zmarajski zelo slabo dela vse skup, zato opustim misel (napaka dneva) in se vrnem proti Lijaku, kjer pa ni pametnih dviganj. Molek kot edini uspe z isto idejo prebiti inverzijo in starta kakšnih 400m nad vsemi, kar mu da odločilno prednost na startu, saj lahko poveže štartno in prvo točko skupaj in se na lepi višini vrne na Čaven, medtem ko se ostali moramo še malo popraviti. Priletim nizko pod Vitoveljsko cerkvico, ampak sem med višjimi v skupini. Tam dobimo solidno dviganje in lepo popnem nad vse. Kakor imam dovolj višine, ga potisnem skupaj z Durogatijem in še enim Zenotom proti prvi obratni, vendar se odločim sam najprej popraviti višino na Čavnu, medtem ko onadva gresta direkt proti točki, kjer je videti da nekdo vrti. Na grebenu srečam Moleka, ki je točko že obrnil in pobral nad greben in se lepo pelje proti drugi obratni, kakšnih 4km pred vsemi. Hudo. Meni se odločitev da poberem na Čavnu obrestuje in se po obratni točki v vodstvu druge skupine skupaj z Bojanom. Dobro napredujema in skupaj z enim modrim Boom11 obrnema drugo obratno na sredini Čavna. Od tam se pomakneva nazaj na greben, kjer zahaklama lepo 6m dviganje in povrtiva do 1900m in potem lepo napredujeva s hrbtnim vetrom in 80% gasa proti naslednji obratni na Grgarskem kanalu. Tukaj Bojan malo boljše odpelje in sam ostanem kakšnih 50m nižje. Grgar obrnemo brez problema in ga pičimo nazaj proti "Sekretu", kje je bila naslednja obratna, kakšnih 4km zunaj na ravnini, naslednja pa spet na ravini - pri Novi Gorici. Sem visok, kakšnih 500m zadaj in opazujem kaj se dogaja. Spodaj in naprej na grebenu ni videt pretirane akcije, zato se ustavim v 3m dviganju. Skupina spredaj in nižje pa nadaljuje do Čavna, kjer jih katapultira 5m dviganje do 2000m in s tem tudi dolet v cilj. Seveda dokler pridem sam do Čavna, je ostalo le še slabo 1.5m dviganje in minute zaostanka so se začele nabirati. Nekako le splezam do 1600m in se odpravim na glajd, kjer peljem dobre špure in uspem obrniti obe točki na ravnini. Od tam pa še samo do Vitoveljske cerkvice in v cilj. V cilj pridem kot 13., kakšnih 5min za "mojo" skupino, ampak zaradi leadingov sem dnevno na 8. mestu, v skupnem pa me Bojan prehiti in ostanem na skupnem 3. mestu. Zmaga Molek, zelo suvereno in se pomakne v vodstvo v skupnem seštevku. Drugi je bil Durogati, tretji Bojan. Zmagovalec prvega dne pride v cilj kakšne pol ure za nami.

Ker vremenska napoved ni več omogočala tekmovanja v nedeljo ali ponedeljek, je bila tako dirka zaključena. Imeli smo se fajn, letenj je bilo tudi kul, le kakšen dan več letenja bi dodal kočnno piko na i.

REZULTATI

Slike: ParaglidingWinterCup

lzs

  

 

   FS

highadventure