Po dolgem času se končno spet zberemo na Lisci za 3-dnevno dirko. Vremenska napoved je odlična in obetamo si tri dobre taske. Na tekmo je prijavljenih 66 pilotov, večinoma iz Slovenije, Hrvaške in Madžarske. Nekaj slovenskih pilotov manjka, sicer pa je konkurenca kar dobra.

TASK 1

Zaradi napovedanega vzhodnika nas organizator prvi dan pelje na Kopitnik. Razen vetra vreme sicer izgleda ok, tako da sestavijo 43 km dolgo dirko. V zrak grem med prvimi in brez težav poberemo do baze na 1900m. Vetra je kar precej saj nas v stebru odnese daleč za štart. Piloti, ki štartajo kasneje imajo več težav s pobiranjem in se nam približajo šele tik pred odprtjem markerja. Kljub temu pa nam za štart ostane nekaj prednosti. Prva obratna je nekaj kilometrov proti zahodu, kjer peljem bolj desno linijo od večine, ki se izkaže za precej boljšo in na ta način držim kontakt z enzoti. Pred točko še malenkost popravimo višino, edino Jošt leti v svojem stilu in potegne nizko naprej. Obrnemo točko in večina prve grupe se vrača nazaj v smeri Kopitnika, kar je precej iz smeri naslednje točke, ki je na grebenu Maliča. Sam se tu odločim, da raje tvegam preskok čez dolino proti Laškemu, kar je bila odločilna poteza saj pri Laškem dobim dober steber. Medtem opazujem Jošta, ki se nekoliko naprej ampak zelo nizko s težavo pobere. Nato nadaljujem proti Maliču, kjer mi Jošt nakaže steber. V stebru se pomikam bolj severno pod bazo in tako hitro poberem. Jošt je nižji in mu ne uspe ujeti mojega stebra in spet potegne nizko naprej. Takrat opazim tudi Tomija, ki prileti nekoliko nižje v moj steber. Skupaj potem nadaljujeva proti naslednji točki, ki je nekoliko severno od Lisce. Najprej peljeva bolj v smeri Kopitnika, kjer skorajda ne izgubljava višine in nato popraviva smer direktno proti točki. Obrneva točko in gas naprej na sever proti Celjski koči. Kakšno minuto za nama je še Krevh ostali zaostajajo še več. Potrebujeva samo še en steber za zmago, ki pa ga seveda ni in ni bilo. Na pobočjih pred Celjsko kočo vrtiva nulo in opazujeva grupo, ki naju dohiteva in na koncu tudi prehiti. Nato s težavo vseeno poberemo in obrnemo Celjsko kočo. Sledi samo še ciljni dolet mimo zadnje točke in nato v cilj v Rimske Toplice. Prvi v cilju je Tadej Krevh, ostali pa pridemo kmalu za njim. Še največ je na koncu izgubil Tomi, ki se je dolgo reševal iz tal in je v cilj prišel s pol urno zamudo za zmagovalcem.

TASK 2

Naslednji dan nas čaka dirka na Lisci. Termika se že zgodaj zbudi, zato tudi s tekmo pohitimo, tako da imamo ob 10h že brifing in ob 12:30 že štart v zraku. Višine so zaradi inverzije nekoliko nižje (okrog 1600m), kljub temu pa je dan odličen saj spodaj odlično dela. Disciplina nas tokrat pelje najprej nekoliko proti jugu na štartni marker nato pa po grebenu na vzhod, mimo Lisce na zahod in še enkrat po grebenu na vzhod. Zatem pa sledi zanimivejši del s preskokom do Celjske koče, na Malič in v cilj, ki je spet v Rimskih toplicah, kar nanese skupno 58 km. Na markerju tokrat ni kakšnih posebnosti, vsi štartamo precej skupaj. Prvi del dirke po grebenu odpeljemo brez večjih problemov. Moja linija tokrat nekoliko slabše pelje in kmalu izgubim stik z vodilnimi. Drugi del taska mi bolje uspe, celo pot proti Celjski koči letim visoko in hitro. Pogoji so kljub inverziji in suhi termiki neverjetno dobri. Ta del odletim sam pred seboj pa vidim pilote iz prve grupe. Na Celjski koči nekatere od njih tudi ulovim, kjer skupaj brez problemov poberemo in že letimo na Malič. Na Maliču s Kuzmanom še popraviva višino za ciljni dolet in se odpeljeva oba na isti višini. Pred seboj opazujem Dolinška, ki ga precej požira, zato peljem bolj levo od njega. V cilj priletim z nekaj sto metrov višine, Kuzman, ki pa je letel po isti liniji kot Dolinšek, je na koncu za nekaj metrov prekratek. Prvi v cilju je bil tokrat prepričljivo Jošt Napret z nekaj minutno prednostjo pred ostalimi. Za razliko od prvega dne je tokrat v cilju večina pilotov.

TASK 3

Tudi v nedeljo smo na Lisci. Zgolj zaradi premika ure smo vsi nekoliko utrujeni ;). Kljub temu pa tudi tokrat štartamo že zelo zgodaj. Štart v zraku je določen za 13:00, kar pomeni po stari uri že ob 12:00. Dolžina naloge tokrat znaša 47 km, že v prvem stebru pa je bilo jasno, da pogoji omogočajo še bistveno več. Kljub zgodnji uri že takoj poberemo na 1800 m. Marker odpeljemo podobno kot že prejšnji dan in nato nas pot pelje na vzhod do konca grebena. Tik pred točko poberemo močan steber in ker so višine odlične naslednjo točko odpeljemo kar čez ravnino. Prva grupa v istem glajdu obrne še naslednjo točko na skrajnem vzhodu trase. Ostali z nižjimi klasami padal smo se večinoma primorani vrniti na greben, kjer potem brez težav tudi mi obrnemo. Sledi pot mimo Lisce naprej po grebenu in nato še nazaj. Ta del poti odpeljemo hitro, prva grupa pa še nekoliko hitreje. Nekaj težav smo imeli ob povratku na Lisco, kjer je bila točka postavljena kakšen km proti ravnini. Točko obrnemo relativno nizko, kljub temu pa večjih problemov nismo imeli. Naslednja točka je spet na koncu grebena proti vzhodu, kjer nas katapultira v višave. Brez vrtenja iz -300m na +500m tako, da je sledil samo še ful gas do cilja. Super pogoji so poskrbeli za zelo visoko povprečno hitrost. Prvi piloti so za 47 km dolg task potrebovali samo nekaj več kot eno uro, kar pomeni povprečno hitrost čez 40 km/h. Tudi tokrat je zmagovalec dneva Jošt Napret, ki je zadnji del dirke odpeljal nizko in hitro po grebenu.

Končni rezultati v Overall kategoriji:

  1. Bojan Gaberšek

  2. Tadej Krevh

  3. Tomaž Eržen

V Sport kategoriji:

  1. Rok Lotrič

  2. Abel Varga

  3. Zsolt Ero

In v ženski kategoriji:

  1. Mojca Pišek

  2. Jasna Lalič

  3. Dora Furesz

Na koncu gre pohvala organizatorjem na čelu z Rokom Vegljem. Odlična organizacija, vreme in družba so poskrbeli za eno boljših tekem. Letenje na štajerskem ob ugodnem vremenu omogoča tako grebensko letenje, kot tudi bolj tehnično zahtevno ravninsko letenje, zato je odlično, da se je Lisca vrnila v koledar tekem.

LP Rok

Trofeo Montegrappa, task 1
Paragliding Winter Cup 2019

Posted by Rok Lotrič

Dodaj odgovor